.

Man krossar ett hjärta och sen krossar man två, man slår kärleken itu och man lever sen så. Man krossar sen ett tredje och har vant sig vid det, som man tar livet som en lek och man leker med kärlek. Playa andra och man blir playad själv. Är livet som det är eller har det nåt att säga dig? Lever du för stunden kan du skadas med tiden, som en kniv i ryggen och sen känna hur det svider. Jag lider inte men har gjort i eftertanke, men man vet hur man är, man är jättestark men, man slängs ner till grunden och raderar det man byggt, man gråter inombords men hanterar det rätt snyggt. Man staplade sitt torn och man byggde på det, men man slängde alltihop som hette känslor och trygghet. Säg inte förlåt för det finns inget att förlåta, jag älskade dig förr men du kan stå där och gråta.

Ett hjärta blir krossat alldeles för lätt och den smärtan som kommer vet vi alla hur den känns. Hur det bränns och hur livet går i bitar, när vindarna vänder när han bara står och lipar. Ett brustet hjärta, en sårad själ när man ser den man sårat som bara går iväg. Och vänder ryggen till och aldrig mer vill prata, man vaknar nästa dag och mår inte så bra, man skämms och man gråter, vill gå tillbaks i tiden man har skuldkänslor efter man har krossat ett liv men, livet går vidare trots allt som händer, och under ett liv hinner man såra andras känslor. Man krossar många hjärtan och får sitt eget krossat, om detta kallas kärlek så är det nog på låtsas. 
Du krossade mitt hjärta, jag var inte värd ett piss.
Du krossade mitt hjärta, nu är det jag som krossar ditt.

Comments

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember?

Hotmail: (publiceras ej)

Your blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0